ÜRÜNLER
HABERLER
Site içi arama:
Yeniliklerden haberdar olmak için lütfen kaydolun.
Email:
Ekle   Çıkar  

 

Unilever Türkiye den temizlik raporu

Firmanın üretimlerinde katı atık miktarında yüzde 62, karbondioksit salımında yüzde 59 azalma sağlandı.

 

Unilever Türkiye  Sürdürülebilirlik Raporu 2009 u yayımladı. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin 10 temel ilkesi çerçevesinde şekillendirilen raporda Unilever Türkiye nin, en başta kirliliği üretmemek, daha sonra kaynağında ayırıp geri kazanmak felsefesiyle çalıştığı belirtildi.

 

Bu faaliyetler neticesinde 2000–2009 yılları arasında, Unilever’in Türkiye’deki 7 fabrikasında, üretilen ton başına kükürtdioksit emisyonunda %93, katı atık miktarında %62, karbondioksit salımında %59, enerji tüketiminde %50, su tüketiminde ise %48 azalma sağlandı.

 

Unilever Türkiye CEO’su ve Unilever Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca,  “Bugün yapacağımız küçük dokunuşların gelecekte büyük farklar yaratacağına inanıyor; çalışanlarımız ve tüketicilerimizle birlikte ortak değerlere imza atıyoruz. ‘Her gün daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışmak’ şeklinde belirlenen yeni vizyonumuz doğrultusunda bir yandan şirketimizi iki kat büyütürken, diğer yandan çevre üzerindeki toplam etkimizi azaltmayı hedefliyoruz” dedi.

 

İşte rapordan satırbaşları:

    Sürdürülebilir bir gelecek için tasarlanan Unilever Türkiye Merkez Binası, ‘Türkiye’nin ilk yeşil ofisi’ olarak LEED sertifikasını almaya hak kazandı. ‘Yeşil ofis’te standart bir ofise oranla yıllık ortalama %30 daha az elektrik ve %40 daha az su harcanıyor.

 

    OMO, ‘Sudaki ayak izim’ projesi ile bireyleri bilinçli su kullanımına yönlendiriyor. Buna göre çamaşır sırasında ön yıkama yapanlar, bir yıl boyunca ön yıkama yapmadığı takdirde sudaki ayak izimizi yaklaşık bir Uluabat Gölü kadar azaltmak mümkün.

 

    ’Yarının İzleri Projesi’ ile Türkiye genelinde 2008-2009 eğitim ve öğretim yılında 11 bini aşkın ilköğretim öğrencisi, küresel ısınma konusunda eğitildi.

 

    Becel ve Türk Kardiyoloji Derneği işbirliği ile hayata geçen ‘Kalbini Sev Değerini Bil’ kampanyası ile kalp sağlığı konusunda bilgilendirme ve kardiyovasküler risk ölçümü yapılırken, kolesterol konusundaki bilinç iki katına çıkarıldı.

http://ekonomi.haberturk.com / şirket haberleri / 06.09.2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR