Marangoz Ustasından Akülü Mini Tren

 

Denizli de, 20 Yıllık Marangoz Ustası Yalçın Taşbaş, Akülü Mini Tren Yaptı, Güneş Enerjisi ile Çalışan Tramvayın Yapımına da Başladı.

 

Denizli de, 20 yıllık marangoz ustası Yalçın Taşbaş, akülü mini tren yaptı, güneş enerjisi ile çalışan tramvayın yapımına da başladı. Çevre dostu ulaşım araçlarının öne çıkmaya başladığı Türkiye de marangoz ustası Taşbaş ın yaptığı akülü mini tren görenleri şaşırtıyor. Taşbaş, gazetecilere yaptığı açıklamada, bir tren bilet satış reyonunda gördüğü trenden etkilenerek tren yapmaya karar verdiğini anlattı.

 

Tren yapımında dayanıklı kontrplak malzemesini kullandığını ifade eden Taşbaş, değişik materyallerle akülü mini tren tasarımını 45 günde tamamladığını söyledi.

 

Denizli şivesinden ve Cumhuriyet in ilk yıllarında olan eski kara trenlerden esinlenerek, trene Gara Tren adını verdiğini anlatan Taşbaş, trenin deneme sürüşlerinin Denizli ve Antalya da yapıldığını ve başarılı sonuç alındığını bildirdi. Taşbaş, akülü mini trenin, alışveriş merkezlerinde ve, turistlik beldelerde kullanabileceğini kaydetti.

 

Trenin elektrik ve elektronik düzeneğinin hazırlanmasında Pamukkale Üniversitesinin destek verdiğini anlatan Taşbaş, şöyle konuştu: Aküyü gece takıp sabah şarjdan çıkarıyorsunuz. Yaklaşık 8 saat çalışma yeteneğine sahip. Bunun hızı invertöre bağlı olarak çalışıyor. 20 kilometre hız yapabiliyor. Biz bunu ticari anlamda kullanalım ve satışını yapalım diye ürettik. Türkiye nin her yerinden ve yurt dışından talep alıyoruz. Yurt dışından gelen talepleri nakliyat sıkıntısı olduğu için karşılayamıyoruz. Marangoz ustası Taşbaş, akülü mini trenin istihdam yaratması adına önemli bir proje olduğunu da vurguladı.

 

SONRAKİ PROJE TRAMVAY

Bundan sonraki çalışmasının turist gruplarını taşıyacak çift vagonlu güneş enerjiyle çalışan tramvay projesi olduğunu bildiren Taşbaş, tramvayda LCD ekran, 15 dilde anlatım yapabilen çevirici, rehberler için tasarlanmış animasyon ve ekolayzer destekli mikrofon olacağını anlattı.

 

Gece sürüşleri için far ve arka ışık düzeni, vagon içi ve dışı LED aydınlatmalar da olacağını belirten Taşbaş, sözlerini şöyle tamamladı: Şoför panelinde elektronik saat, termometre, şarj ve hız göstergesi bulunacak. Sürücü ehliyetine sahip herkesin kullanabileceği tramvay, saatte azami 20 kilometre hız yapabilecek. Tramvayımızda aksesuar, ışıklandırma ve reklam panosu standart olacak. Her türlü doğa şartlarına karşı da dış cephelerine lamine kaplama yapılacak. Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Elektrik Makineleri Ana Bilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Sinan Kıvrak da, bu yıl yerli üretim elektrik ve kontrol mekanizmaları ile akü üretimini gerçekleştirmeyi hedeflediklerini anlattı. Yalçın Taşbaş ın akülü mini tren projesine bu kapsamda destek verdiklerini ifade eden Kıvrak, şunları kaydetti: Taşbaş ın yapmış olduğu elektrikli trenin motorunun ve kontrol sisteminin çalışmalarını biz gerçekleştirdik. Ayrıca elektrikli araba çalışmalarımız da var. Gelecek 5 ile 10 yıl, dünya ve Türkiye için elektrikli arabada devrim olarak değerlendirebilecek yeni çalışmaların yapılabileceği bir süreç olacak. Bu süreç benzinli ve dizel arabalarda yakalayamadığı trendi elektriklilerde yakalayabilecek olursak, ülke ekonomisine, Türkiye nin milyarlarca Dolar yurtdışına vermiş olduğu paranın yurtiçinde kalmasını sağlayabiliriz.

 

Türkiye, elektrik motoru üretimi açısından geniş imkanlara sahip. Ayrıca üniversitemizde ve diğer üniversitelerde yapılan çalışmalar, yerli makine ve makine kontrolleriyle ilgili çalışmalar da merhale kaydetmiş durumda. (Anadolu Ajansı) 20.12.2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR