ÜRÜNLER
HABERLER
Site içi arama:
Yeniliklerden haberdar olmak için lütfen kaydolun.
Email:
Ekle   Çıkar  

 

Alcatel-Lucent CEO’su Ben Verwaayen:

Alcatel-Lucent CEO’su 2008’de göreve gelir gelmez, 2020’ye kadar şirketin karbon ayakizini yüzde 50 oranında azaltacağını ifade etmişti.

 

Alcatel-Lucent CEO’su Ben Verwaayen şirket stratejisinin temelini C02 emisyonlarının azaltılması olarak tanımlıyor. Alcatel-Lucent öncesinde British Telecom’un başında olan Hollandalı Verwaayen, şirketin “yeşil” hedefinin, finansal bir karar olduğunu söylüyor.

 

McKinsey tarafından yapılan açıklamada, internet ve mobil telefon taleplerinde yaşanan artış nedeniyle, küresel bilgi ve telekomünikasyon sektörünün yol açtığı C02 emisyonlarının 2020 yılına kadar iki kat artarak yüzde 4’e yükseleceği belirtiliyor. Çevresel sorunları görmezden gelmenin çok büyük risk olacağını söyleyen Verwaagen, “Küresel ısınmayı bir yana bırakın, hiçbir şey yapmamanın finansal sonuçları da çok büyük olacak” diyor.

 

CEO’nun yeşil ürünler planı kapsamında, Alcatel-Lucent kablosuz baz istasyonlarını, güneş ve rüzgar gibi yenilenebilir enerji kaynakları ile çalıştıracağını açıkladı. Bu sayede geleneksel dizel jeneratörlere de gerek kalmayacak.

 

2008 yılında şirket, mevcut teknolojilerin yenilenmesi için 2.5 milyar dolarlık Ar-Ge yatırımı gerçekleştirdi. Bu oranın yüzde 25’i yeni teknolojilerin geliştirilmesine ayrıldı.

 

“Enerji tüketimini azaltmak, inovasyonun temel hedefi olmalı” diyen Verwaagen, lojistik alanındaki CO2 emisyonlarını azaltmak için ürünleri ile müşterilerini yakınlaştırma kararı aldı. Şirket Asya’daki üretiminin büyük bir bölümünü Kuzey Amerika’ya taşıdı.

 

Verwaayen CO2 emisyonlarını azaltmada temel aldığı uygulamalar ise şöyle:

 

Evden çalışma destekleniyor

“Fransa’daki çalışanlar haftanın iki günü evden çalışabiliyorlar. Fransa’da 10 bin çalışanımız var ve bunların üçte biri işlerini evde yürütebilirler.”

 

Seyahatler kaldırılıyor

“New York’tan Paris’e tek bir uçuş, yarım ton CO2 emisyonuna neden oluyor. Çalışanlarımızın seyahate çıkmadan önce çok iyi düşünmelerini istiyoruz. Teknoloji yoluyla halledebilecek bir iş ise, seyahat etmemelerini öneriyoruz. Aynı zamanda yapacakları her seyahatin çevreye vereceği zararı da kendilerine bildiriyoruz. Herhangi bir uçak bileti satın aldığınızda, biletin üzerinde neden olduğunuz CO2 miktarı belirtiliyor.”

 

Yer harcamayın

“Her gün her bir çalışanın ofise ihtiyacı yok. Bazı bölgelerde, ofis sayısı çalışan sayısına oranla yüzde 20 daha az. Bunu gerçekleştirebilmek için çalışanlar, online olarak önceden masalarını ayırabiliyorlar. Bu da tabii ki “temiz masa politikası” gerektiriyor. Yani her bir çalışan gün sonunda kendi eşyalarını evine götürüyor. Bu politika sayesinde 2008 yılından bu yana elektrik tüketimimizi 81 milyon kw/saat oranında azaltmayı başardık.”

 

Herkesi sürece dahil edin

“Çevre Dostu Video Yarışması” adında bir kurumsal kampanya başlattık. Bu kampanya kapsamında, dünya genelinde takımlar çevre dostu davranışlarını sergiledikleri video filmleri gönderiyorlar.

Kaynak: The Wall Street Journal

www.geleceginenerjisi.com

17.05.2011

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR