ÜRÜNLER
HABERLER
Site içi arama:
Yeniliklerden haberdar olmak için lütfen kaydolun.
Email:
Ekle   Çıkar  

 

İnci Akü Projesini Anlattı, Basın “Dalyan Ölüyor” Manşeti Attı

 

İnci Akü, 2 yıldır sürdürdüğü akü ile çalışan tekneler projesinin tanıtımını yaptı, ulusal basında haber “Dalyan Ölüyor” manşetiyle çıktı.

 

İnci Akü tarafından 2 yıldır ar-ge çalışması yürütülen akü ile çalışan elektrikli tekneler Dalyan kanallarında dolaşmaya başladı. Firma tarafından hazırlanan akülü ``Caretta Bot`` isimli tekne ise Dalyan Tekne Kooperatifine bağışlandı.

 

İnci Akü Ceo’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Göksel Paker ``Mavi Deniz, Özgür “Caretta Carettalar” için, hayatın devamı için sloganıyla çalışmalarını sürdüren İnci Akü ``Sürdürülebilir Çevre ve Sürdürülebilir Turizm Projesi``ni anlattı. Paker; ``2012 yılında Dalyan Kanallarında 20 elektrikli tekneyi görmeyi planlıyoruz`` dedi.

 

Dalyan BC SPA Otel’de düzenlenen tanıtım toplantısına Köyceğiz Kaymakamı Yücel Gemici, ÖÇK temsilcileri, Dalyan Belediye başkanı Arif Sarı, Dalyan Tekne Kooperatifi Başkanı Atilla Gültekin ve bazı sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.

 

HEDEF ÖNÜMÜZDEKİ SEZONA 20 ELEKTRİKLİ TEKNE

Göksel Paker ``Burada amacımız, Dalyan kanalında faaliyet gösteren tekneleri elektrikli sisteme dönüştürmek. 2008 yılında başlayan projemizle ilk tekneyi yaptık, 2010 yılında ikincisiyle devam etti. Teknik çözümleri sona erdikten sonra sayısının artırılması için çalışmalar yürütüyoruz. Bu kapsamda ÖÇK, Muğla Valiliği, Kaymakamlık, Dalyan Belediyesi, Tekne Kooperatifi ve bazı sivil toplum kuruluşları ile bir araya gelerek nasıl daha ileriye götürebiliriz diye görüşmeler yapıyoruz. Önümüzdeki turizm sezonunda 20 tekneyi akülü elektrikli tekneye çevirmek. Maliyetin bir kısmını sponsorlar tarafından, bir kısmını uygun kredilerle tedarik edilerek, kooperatif ve tekne sahiplerinin de bir miktar finansman katkısıyla bu teknelerin dönüştürülebileceğini düşünüyoruz. Tekneler elektrikliye dönüştürüldüğü zaman yakıtta 10’da bir oranında düşüm sağlıyor. Bu çok ciddi bir maliyet avantajı. Şu anda motorlarda kullanılan bakım masraflarının yeni dönüştürülmüşte bu boyutta olmayacağı düşünülürse zaten yaratılan ekonomiyle bu dönüşümün finanse edilmesi söz konusu gözüküyor. O yüzden bu projenin rahatlıkla hayata geçirilebileceğini düşünüyorum`` dedi.

 

Dalyan Tekne Kooperatifi Başkanı Atilla Gültekin ise yaptığı açıklamada çalışmaları kooperatif olarak yakından takip ettiklerini, maliyet ve teknelerin performansını nasıl etkileyebileceği konusunda araştırmalar yaptıklarını söyledi.

www.guneyege.net

22 Temmuz 2011

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR