ÜRÜNLER
HABERLER
Site içi arama:
Yeniliklerden haberdar olmak için lütfen kaydolun.
Email:
Ekle   Çıkar  

 

Samsung 2013`e kadar dünyanın en çevreci şirketi olmayı hedefliyor

Samsung, 2013’e Kadar Dünyanın Öncü Çevre Şirketi Olma Hedefine Giden Yolda Kat Ettiği Aşamaları açıkladı.

 

Samsung Electronic, 2013 senesine kadar dünyanın önde gelen çevre dostu şirketi olma hedefiyle tüm şirket çapında başlatılan PlanetFirst girişiminin ikinci senesinin sonuçlarını açıkladı.

 

PlanetFirst girişimi çerçevesinde kapsamlı sürdürülebilirlik hedeflerine gittikçe yaklaşıldığının vurgulandığı açıklamada girişimin şu ana kadarki sonuçları da yer aldı.

 

2011 senesinin ilk yarısında üretim tesislerindeki sera gazı yayılım oranı 2008 senesinin sonunda hesaplanan yayılım oranına göre %38 azaldı.

 

-2010 senesinin sonunda 2.210 adet Samsung ürünü dünya çapında geçerli olan “çevre dostu” etiketi kazandı. Bu da şirkete “ard arda beş sene dünyanın en fazla çevre dostu ürününe sahip olma” ünvanını kazandırdı.

 

-2010 senesinde çevre dostu ürün üretimi ve çevreci üretim tesislerine yönelik olarak ek 1.6 trilyon WON (yaklaşık 1.40 milyar USD) tutarında yatırım yapıldı.

 

Samsung Electronics’te CS & Çevre Merkezi’nden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak görev yapan Park Sangbum konuya ilişkin açıklamasında, “Samsung, 2009 senesinde Eko-Yönetim 2013 girişimi çerçevesinde şirket olarak verdiği vaatleri yerine getirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Tüm çalışanlarımızın çevreye duyarlı yönetim konusunda bilinçli olmaları ve şirketimizin sürdürülebilir iş uygulamaları alanında lider konumuna gelmesi için çabalarımızı yoğunlaştırıyoruz.” dedi.

 

Samsung Temmuz 2009’da açıklananan Eko-Yönetim 2013 girişimi kapsamında belirlenen dört önemli hedefe yönelik gelişmeleri de açıkladı:

 

Üretim tesislerinin ve ürünlerin neden olduğu sera gazı yayılımının azaltılması:

 

2011 senesinin ilk yarısı itibariyle Samsung, üretim tesislerindeki sera gazı yayılım oranını her 100 milyon WON’da  (her 95.000 $’da) 4.58 ton azalttı. Bu tutar 2008 senesi seviyesine oranla %38 daha az. Bu da Samsung’u 2013 senesine kadar sera gazı yayılım oranını %50 azaltma hedefine çok yaklaştırdı.

 

Yeni Samsung ürünleri 2008 senesindeki düzeylere oranla %18.5 oranında daha az enerji tüketiyorlar. Daha az enerji tüketimi de yeni Samsung ürünlerinden yayıldığı öngörülen dolaylı karbon yayılım oranını 2009 senesinin Ocak ayından Haziran 2011’e kadar 22.89 milyon ton azalttı. Bu azalma, bir sene boyunca ABD’deki 2.6 milyon haneye elektrik sağlama sırasında yayılan sera gazı miktarını telafi edebilecek bir tutara denk geliyor.

 

Samsung kendi üretim tesislerinde karbon yayılım oranlarını hesaplamanın yanısıra, dünya çapındaki iş ortaklarının ve tedarikçilerinin de yayılım oranlarını takip ediyor. Bununla da kalmayıp, uçakla seyahat eden çalışanlarının dolaylı olarak neden olduğu yayılım oranlarını da izliyor.

 

Bu senenin başında Samsung Tangjeong Display City merkezi için Energy Management System Sertifikası almaya hak kazandı. (EnMS- Enerji Yönetimi Sistemi) Ayrıca Temmuz 2011’de de Kore’nin Gumi şehrindeki “Smart City” için ISO 500001 belgesi alındı.

 

Çevreye dost ürün yelpezesi genişliyor:

-Samsung 2010 senesinin sonunda 2.210 ürün modeli için çevre dostu etiketini kullanmaya hak kazandı. Bu da şirkete “ard arda beş sene dünyanın en fazla çevre dostu ürününe sahip olma” ünvanını kazandırdı. Ayrıca Samsung 2010 senesinde ürün serilerinin %90’ı için Good Eco Product** (Çevre Dostu Ürün) reyting’i aldı ve ara hedefini geçti.

 

-Çabalarını takdir amacıyla, Tüketici Elektronikleri Fuarı (CES) 2011’de Yenilikçilik Ödülleri’nde Samsung’a altı adet Eko-Tasarım onur ödülü verildi. Bu, şirkete, bugüne kadar bir kerede verilmiş en çok sayıda ödül oldu.

 

-Samsung şirket içinde “çevreye dost ürün geliştirme komitesi” kurdu. Bu komite tüm şirketteki ürün geliştirme ekip başkanlarının katılımıyla yenilikçi, çevre dostu ürün ve  çözümlerin geliştirilmesini teşvik ediyor.

 

Dünya çapında eko-yönetim iş ortaklıkları:

-Samsung Kore Ulusal Arboretumu’nda ve UNESCO’nun biyosfer olarak sınıflandırdığı hemen bitişiğindeki Gwangneung Ormanı’nda bir ekosistem koruma kampanyası düzenledi. Ayrıca şirket çalışanları ve aileleri için iklim değişikliği ve yenilenebilir enerji hakkında bilgi alabilecekleri bir etkinlik organize etti.

 

-Şirketin ABD’deki Gelecek için Çözüm (Solve for Tomorrow) girişimi yerel toplumun çevreyle ilgili sorunlara çözümler önermesini teşvik eden bir girişim. Avrupa’daki PlanetFirst™ kampanyası da geleceğin çevre dostu ürün ve hizmetlerinin taşıdığı potansiyel avantajlara ve imkanlara dikkat çekiyor.

 

-Çin ve Güney Asya’da Samsung, dağların ve nehirlerin “evlat edinilmesi”ni teşvik eden bir kampanya başlattı. Brezilya’da ise Sürdürülebilir Amazonlar Derneği ile işbirliği yaparak çevrenin korunmasını ve yerli halkın yaşam kalitesinin geliştirilmesini teşvik eden bir kampanya düzenledi.

 

Çevre dostu AR&GE ve üretim tesislerine yatırım:

Samsung 2010 senesi içinde çevreye dost ürün geliştirme ve çevre dostu üretim tesisleri için 1.6 trilyon WON (yaklaşık 1.4 milyar USD) yatırım yaptı. Bu da Samsung’un PlanetFirst girişiminin ilk iki senesinde yaptığı toplam yatırım tutarını 2.7 trilyon WON’a ulaştırdı. (Yaklaşık 2.37 milyar USD)

 

Samsung Electronics Haziran ayında 2011 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı.

http://yahoyt.com/index.php

22 Ağustos 2011

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR