ALTERNATİF yakıtla çalışan otomobiller teşvik edilmeli

Frost & Sullivan`ın araştırmasına göre ALTERNATİF yakıtla çalışan araçlar, 2020 ve sonrasında ACEA ve EPA Yönetmelikleri`ni karşılamak için etkili bir formül olarak öne çıkacak. Araştırma, kısa bir zaman diliminde ALTERNATİF yakıtla çalışan araç sayısında ciddi bir artış kaydedileceğini ortaya koyuyor. 

 

Frost & Sullivan, maliyet tasarrufu ve düşük emisyon bakımından Türkiye için de önem taşıyan ALTERNATİF yakıtla çalışan otomobillerin önümüzdeki dönemde nasıl bir gelişim izleyeceğini masaya yatırıyor.

 

Araştırma, ALTERNATİF yakıta dönüşümün maliyetinin düşük olması ve önemli emisyon düşüşü beklentisinin özellikle Avrupa ve Kuzey Amerika`da ALTERNATİF yakıtla çalışan araç sayısında artış sağlayacağını belirtiyor. Buna paralel olarak, ALTERNATİF yakıtla çalışan araç pazarında sürdürülebilir büyümenin anahtarının ise yasal düzenlemeler, teşvikler ve iyileştirilmiş yakıt ikmal altyapısı olacağı vurgulanıyor.

 

Frost & Sullivan’ın "Avrupa ve Kuzey Amerika LPG ve CNG Orijinal Ekipman Pazarı" başlıklı analizi, ALTERNATİF yakıtla çalışan araç pazarının 2018’e kadar Avrupa pazarında 900.000, Kuzey Amerika pazarında ise 250.000 düzeyine ulaşılacağını ortaya koyuyor. Frost & Sullivan Araştırma Analisti Priyank Aggarwal, düşük maliyetli emisyon azaltma teknolojilerinin ALTERNATİF yakıt pazarına önemli bir ivme kazandırdığını ifade ederek, yeni OEM (orijinal ekipman üreticileri) modelleri arasında belirgin trendin, ALTERNATİF yakıt uyumunu sağlayacak şekilde tasarlanmış şasi yapıları ve motorlar olduğunu belirtiyor. Aggarwal, altyapının bu yönde gelişmesi sayesinde Avrupa ve Kuzey Amerika`da ALTERNATİF yakıta kolay bir geçiş yaşanacağını ileri sürüyor.

 

Yüzde 50 tasarruf, yüzde 25 daha az emisyon

Araştırma, başlangıç aşamasında dönüşümün Kuzey Amerika`da filo sahiplerine uygun geleceğini, işletme maliyeti açısından yüzde 50 tasarrufun yanı sıra emisyon bakımından yüzde 25 düzeyinde iyileşme sağlanacağını ortaya koyuyor. Bununla birlikte, yasal desteklerin süresi uzatılmış halde beklerken, ilgili altyapı geriden geliyor.

 

Avrupa pazarı, yılda 300.000 araç satışı yapan İtalya ve Fransa`yla ALTERNATİF yakıtla çalışan araç sektöründe büyüme kaydediyor. ALTERNATİF yakıtlar ACEA (Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği) hedeflerini yakalamak için çaba gösteren OEM’ler için de bir fırsat oluşturuyor. Araştırmada, sıvılaştırılmış petrol gazının (LPG) önümüzdeki dört beş sene boyunca önde olacağı belirtilirken, sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) ağının Avrupa ve Kuzey Amerika`da geriden geleceği ileri sürülüyor.

 

Altyapı ve maliyet sorunları öne çıkıyor

Hemen hemen tüm pazar, filolarının işletme maliyetlerini ve emisyonlarını azaltmaya çalışan OEM`ler tarafından yönetiliyor. Bununla birlikte, motor gelişimi ve artan dönüşüm maliyetinin, OEM’ler ve tüketici tercihi üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olacağı belirtiliyor.

 

Frost & Sullivan Araştırma Analisti Priyank Aggarwal, pazarın gelişmesindeki temel engellerin yetersiz altyapı ve yüksek gelişim maliyeti olduğunu, diğer ALTERNATİF güç aktarım teknolojilerinin de ALTERNATİF yakıt sektörü için ciddi bir tehdit olduğuna vurgu yapıyor.

 

Hükümet teşvikleri gerekiyor

Araştırma, maliyetleri azaltmak ve emisyonu düşürmek için öne çıkan CNG ve LPG`nin, potansiyel kullanıcılar nezdinde bazı güvenlik sorunlarını akla getirdiğini de açığa çıkarıyor. Dolayısıyla güvenlikle ilgili olarak tüketici bilincini artırmaya yönelik çalışmaların yapılması önem taşıyor. Öte yandan, ALTERNATİF yakıtların üzerindeki rekabetçi baskıyı azaltmak için hükümetleri beş ila on yıllık standart bir teşvik planına ikna etmenin pazar gelişimine destek olacağı da Frost & Sullivan`ın tespitleri arasında yer alıyor.

 

Frost & Sullivan analistleri, Kuzey Amerika`da ALTERNATİF yakıt pazarının henüz olgunlaşmadığını ortaya koyuyor. ALTERNATİF yakıt teknolojisinin popüler hale gelmesi için OEM`lerin ilgisinin ve üretim hatlarının artması gerekiyor. Dolayısıyla hükümetlerin düşük emisyon taleplerine daha çok kulak vermesi ve uzun vadeli teşvik programlarını yürürlüğe koyması büyük önem taşıyor. Frost & Sullivan`ın raporunda ayrıca yolcu taşıma segmentinde sadece bir ürün bulunduğuna da dikkat çekiliyor ve diğer OEM`lerin bu alanda ürün geliştirmeye karar vermeleriyle tüketicilerin çok daha geniş bir bakış açısına sahip olacaklarına vurgu yapılıyor.

www.geleceginenerjisi.com

28.06.2012

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR