Geleceğin spor otomobili …

 

İsveçli süper spor otomobil markası Koenigsegg ile güneş pili (photovoltaics) ve akümülatör teknolojilerinin öncüsü NLV Solar AG güçlerini birleştirerek Koenigsegg Quant Konsepti’ni yarattılar.

 

Bu güç-enerji evliliğinin ortaya çıkardığı büyük buluş, dört kişilik güneş enerjisiyle çalışan elektrikli bir otomobil. 2009 Cenevre Otomobil Fuarı’nda aracın tam ölçekli bir modeli tanıtıldı. İki şirket şu anda serinin üretime geçebilmesi için işleyen prototipler üzerinde çalışıyorlar.

 

Proje NLV Solar AG’nin çevre bilincine sahip İsveçli süper otomobil üreticisi Koenigsegg’e NLV Solar’ın güneş pili ve akümülatör alanlarındaki çığır açan özel teknolojilerini kullanan "geleceğin otomobili"ni geliştirme ve tasarlama işini ısmarlamasıyla doğdu.

 

2008’de iki şirket NLV Solar AG’nin geliştirdiği güneş teknolojilerini en iyi biçimde kullanan eşsiz bir tahrik sistemine ve yenilikçi bir akümülatör ünitesine sahip bir test aracı yaratmak üzere bir işbirliği sözleşmesi imzaladılar. Çığır açıcı ince filmli güneş pili kaplaması Koenigsegg’in tasarımlardan birinin içine yerleştiriliyor.

 

Elektrik gücü üretimindeki ve depolanmasındaki ilerlemeler Koenigsegg’in aerodinamik ve fütürist tasarımı ve mühendisliğiyle bir araya gelerek NLV Quant’ın FAES’i (Flow Accumulator Energy Storage – Akış Akümülatörü Enerji Depolama) 20 dakikada tam kapasiteye kadar şarj etmesini mümkün kılıyor ve araca 500 kilometrelik bir menzil sağlıyor. Aracın gövdesini saran görünmez, ince filmli güneş pili kaplamasının sağladığı ilave güç, menzil potansiyelini daha da arttırıyor.

 

Aracın tahmin edilen yüksüz ağırlığı 1780 kg. Bunun pille çalışan, dört kişilik, lüks bir performans otomobili olduğu düşünülürse bu çok hafif. Hafifliğin sebebi kısmen yalnızca 140 kg ağırlığındaki iki motorlu kurulum. Aracın 512 beygir gücü ve 715 Nm tork ürettiği göz önüne alınırsa bu dikkate değer bir başarı. Araç 0’dan 100 km/s’ye 5.2 saniyede erişebiliyor ve 275 km/s’lik azami hıza ulaşabiliyor. Otomobilin hafifliğinin bir başka sebebi de karbon-fiber tek borulu omurga şasili bir konstrüksiyonun kullanılması. Bu konstrüksiyon FAES sistemini güvenli bir şekilde aracın merkez hattının içinde, mümkün olan en alçak konumda barındırıyor, böylece de ağırlık merkezini ve merkezi kütle noktasını aşağıya çekiyor. FAES yalnızca 450 kg ağırlığında ve hiçbir zararlı ya da ağır metal içermiyor.

 

ntvmsnbc

12 Mart 2009 Perşembe

www.solar-bazaar.com

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR