Basit yöntemlerle uygulanabilen ekonomik sürüşün karbondioksit salımını yüzde 20 azalttığı belirtildi. Ekolojik Yaşam Rehberi adlı yayında yer alan Oktay Uludağ imzalı yazıda, karbondioksit salımına karşı çevreci sürüş önerilerine yer verildi.

 

Çalışmada, devir yükseldikçe yakıt tüketimi ve karbondioksit salımının arttığı belirtilerek, aracın yüksek viteste 2 bin - 2 bin 500 devir hızında yol alması tavsiye edildi.

Otomobilin hareket gücünün kullanılması, gerekmedikçe frene basılmaması gibi önerilerin de yer aldığı çalışmada, Üç dakikalık rölantide beklemeniz saatte hızla yol yapmanız anlamına gelir. Bu nedenle 20 saniye ve üzerinde beklemelerde motoru durdurmak avantaj getirir gibi bilgilere de yer verildi. Çalışmada, sürüş sırasında sakin olunması, ani kararlardan kaçınılarak hızda dalgalanma yaratılmaması gerektiği de belirtilerek, şu tavsiyelerde bulunuldu : Gereksiz ağırlıklardan kurtulun. Otomobilinizdeki her ağırlık yakıt tüketiminizi yaklaşık yüzde 1 artırır. Lastik havalarınızı kontrol edin. Düşük basınçlı lastikler hem yol tutuşunuzu kötü etkiler hem de fren mesafesini uzatır. Yaklaşık 0.2 bar az basınçlı bir lastik, yola daha fazla temas edeceğinden yüzde 10 a kadar yakıt tüketimini artırır. Aracınızın bakımını düzenli yaptırın, egzoz emisyonunu ölçtürün. Bu bakımlar ve ölçümler yasal şart olmaktan öte otomobilinizin ihtiyacı. Örneğin yağ değişimini biraz geciktirseniz, aracın verimi düşer ve yakıt tüketimi artar. Aynı durum, egzoz, filtreler gibi bileşenlerde meydana gelecek küçük aksaklıklar için de geçerli. Klima gibi yardımcı araçları gerektiğinde kullanın. Klimanın yakıt tüketimini ne kadar artırdığı zaten biliniyor. Sadece bu değil, ön ve arka cam rezistansları da bazen gerekmediğinde de kullanılıyor. Bu göze çarpmayan tüketim bile büyük oranda enerji kaybına yol açabilir. Kaliteli motor yağı ve enerji tipi lastik kullanın. Yağın kalitesi motorun çok yüksek ve çok düşük sıcaklıklarda dahi performanslı çalışmasını sağlar, yakıt tüketimini direkt düşürür. Bu tasarruf, şehir içi trafikte yüzde 5 e kadar çıkar. Lastiklerin sürtünme katsayısı, fren mesafesi ve yol tutuşu da tüketimi doğrudan etkileyen faktörlerin başında geliyor. www.geleceginenerjisi.com / 20.04.2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR