Almanya Başbakanı Merkel, sanayi, ekonomi ve siyasetin önde gelen isimleriyle Berlin de düzenlenen "Elektromobil Platformu"na katıldı. Toplantıdan, bu alanda daha hızlı adımlar atılması çağrısı çıktı.

 

Almanya elektrikle çalışan otomobil teknolojisinin geliştirilmesinde gaza bastı. Almanya sokaklarında şu an için test maksatlı yaklaşık bin 600 elektrikle çalışan araç boy gösteriyor. Hükümetin planı 2020 yılına kadar ülkedeki elektrikle çalışan otomobil sayısını bir milyona çıkartmak. Öte yandan Berlin hükümeti bu araçların satışını artırmak için herhangi bir prim uygulamasına sıcak bakmıyor. Bunun yerine elektrikli otomobillerin kullanılmasını teşvik etmek için, bu araçların otobüslere ayrılan şeritleri kullanmasına izin verilmesi gibi ayrıcalıklar gündemde.

 

Almanya her ne kadar elektrikle çalışan otomobil teknolojisinde şu an için rakipleri Çin, Fransa, Japonya ve ABD nin gerisinde bulunsa da, Başbakan Angela Merkel, bu alandaki gelişmelere olumlu yaklaşıyor. Berlin de düzenlenen zirveye katılan Merkel, umutlu konuştu. Merkel şunları kaydetti : "Dünyanın her yerindeki otomobil üreticileri bu teknolojiyle ilgileniyor. En çok tartışılan konulardan biri Almanya nın bu bağlamda hangi noktada olduğu, hangi koşullara sahip olduğu. Görüşmeler en azından çok olumlu koşullara sahip olduğumuzu ortaya koydu."

 

Önünde uzun bir yol var

Elektrikli otomobiller için geliştirilen şarj istasyonunu tanıtan Merkel in kısa bir süre basacağı tuşu bulamamasıysa, Almanya nın bu konuda hâlâ kat etmesi gereken uzun bir yol olduğu eleştirilerine neden oldu.

 

Ancak gerek Başbakan gerekse Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer, politika, sanayi ve ekonomi alanında birlikte atılacak adımlarla Almanya nın kısa bir süre içinde rakiplerine yetişeceği görüşünde. Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer şunları kaydetti : "Almanya geçmişte dünyanın en iyi geleneksel otomobillerini üretti. Elimizdeki imkanlarla gelecekte elektrikle çalışan en iyi otomobilleri üretebilecek durumdayız."

 

Çözülmesi gereken birçok sorun var

Hükümetin elektrikle çalışan otomobilleri caddelere taşıma planını yedi farklı çalışma grubundan oluşan bir birlik gerçekleştirecek. Şimdilik bu planın önünde teknik birkaç sorun bulunuyor. Bunlardan en önemlisi elektrikle çalışan otomobiller için gerekli şarj istasyonlarının oluşturulması. Alman Sanayi Birliği Başkanı Hans-Peter Keitel şu açıklamayı yaptı : "Güç kaynağı teknolojisi, yani enerjinin nereden temin edileceği önemli bir sorun. Bu araçların üretilmesi sürecinde Almanya nın da bu sorunun yanıtını bulması gerekiyor. Aynı zamanda altyapı ve akıllı ağların kurulması da çözülmesi gereken diğer sorunlar."

 

Yedi çalışma grubunun 147 üyesi, bu gibi soruların yanında şarj teknolojisinde belli bir standardın belirlenmesiyle ilgili de çalışmalar yürütecek. Çalışma Bakanı Rainer Brüderle aksi takdirde bir ülkede üretilen araçları başka bir ülkede şarj edilemeyeceğini vurguluyor : "Her ülkenin kendi standartlarına sahip olması, korumacı bir tutum ve bir izolasyon ortaya koyacaktır. Eğer Amerika ya giderseniz üç dişli, başka bir yerde dört dişli bir prize ihtiyaç duyarsınız. Bu kendi üreticisini koruyan bir tutum sonucunda oluşmuş bir durumdur."

 

Elektrikle çalışan ilk otomobillerin 2013 yılında tüketiciyle buluşacağı tahmin ediliyor. Kullanılan akü teknolojisi ve altyapı çalışmaları yüksek meblağlar tuttuğu için, ilk otomobillerin akaryakıtla çalışan benzerlerine oranla oldukça pahalı olması bekleniyor. Ancak uzmanlar zaman içinde satışların artmasıyla üretim masraflarının düşeceğine, bunun da elektrikle çalışan otomobillerin ucuzlamasına yol açacağına dikkat çekiyor. www.dw-world.de/dw / 04 Mayıs 2010

-.-

www.solar-academy.com

www.solar-bazaar.com

www.solar-santral.com

 
BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR