Zarar Eden Panasonic Japonya`da Krizi Fırsata Çevirmenin Peşinde
Japonya`da yaşanan deprem, tsunami ve nükleer krizle birlikte zor günler geçiren Panasonic firması ülkedeki enerji politikalarının yeniden düzenlenmesiyle birlikte krizi fırsata çevirebileceğini öngörmekte. Firmanın Başkanı Fumio Ohtsubo bugün yaptığı açıklamada çevre dostu ürünleri ve yenilenebilir enerji teknolojilerini ön plana çıkartan şirket politikalarının meyvelerini vereceğini söyledi.
Japonya`da yaşanan deprem, tsunami ve nükleer krizle birlikte zor günler geçiren Panasonic firması ülkedeki enerji politikalarının yeniden düzenlenmesiyle birlikte krizi fırsata çevirebileceğini öngörmekte. Firmanın Başkanı Fumio Ohtsubo bugün yaptığı açıklamada çevre dostu ürünleri ve yenilenebilir enerji teknolojilerini ön plana çıkartan şirket politikalarının meyvelerini vereceğini söyledi.
Tüketici elektroniği üreten Panasonic firması da tıpkı diğer Japon firmalar gibi agresif Asyalı rakiplerinin sürüklediği rekabet ortamında ayakta kalmaya çalışıyor. Viera TV serisi ve Lumix dijital kameralarıyla tanınan firma için, Japonya`da yaşanan deprem, tsunami ve nükleer krizle birlikte tehlike çanları iyice arttı. Zaten aynı sektörde yer alan Asyalı firmaların cazip teklifleriyle birlikte rekabetin artması firma için yeterince zorlayıcıydı. Şimdi ise firma büyümenin çaresini farklı alanlarda aramak durumunda ve odak noktasına da çevreci teknolojileri koymuş durumda.
Panasonic`in başkanı Fumio Ohtsubo bugün basına verdiği demeçte firmanın odak noktasını görsel / işitsel son kullanıcı ürünleri ve beyaz eşyada tutmayı sürdürmesi halinde büyümelerinin sınırlı kalacağını duyurdu. Firma bu amaçla yeşil teknolojilere yatırımlarını arttırmaya karar vermiş durumda ve 2018 yılı itibarıyla elektronik cihaz endüstrisinde “en yeşil” inovasyon firması olmayı planlıyor. Firma lityum-iyon batarya üretimi pazarında ilk sırayı hedeflemesinin yanı sıra Sanyo Electric markasının gücüyle güneş enerjisi piyasasında da ilk 3`e girmeyi planlıyor.
Japonya`da Fukushima nükleer santralinde meydana gelen sorunların ardından özellikle yaz döneminde ciddi elektrik kesintileri yaşanabileceği konuşulmakta. Bu durum da Panasonic gibi ALTERNATİF ENERJİ kaynaklarına ve yeşil teknolojilere yatırım yapmak isteyen firmalar için “krizi fırsata çevirmek” adına önemli bir olanak sunmakta. Japonya`da hükümet şirketlerden enerji tüketimlerini %15 oranında azaltmalarını istedi. Evlerde de klima yerine fanlar ve vantilatörlerin kullanılması teşvik ediliyor.
Panasonic firması geçtiğimiz ay iki yıllık bir periyod içerisinde dünya genelinde 17.000 kişiyi işten çıkartacağını duyurmuştu. Firma 2011`in ilk çeyreğinde de 500 milyon Dolar zarar açıklamıştı. Bu zararın büyük oranda zarar gören tesislerin yeniden inşasına harcanan 750 milyon Dolar masraftan kaynaklandığı belirtilmekte. Firma, doğal felaketlerden kaynaklanan giderlerini tam olarak hesaplayamadığı için bu yıla ilişkin mali beklenti raporunu açıklamamış durumda.
www.turk.internet.com
20.05.2011