WindMade Markasının İlk Katılımcıları Belirlendi

Rüzgar enerjisi kullanımının ve rüzgar enerjisine yönelik farkındalığın artırılması için başlatılan WindMade markası çalışmasına ilk katılımlar gerçekleşti.

 

18 Kasım günü New York`ta Birleşmiş Milletler merkezinde yapılan toplantıda aralarında Vestas, Motorola, Deutsche Bank, Lego ve Bloomberg`in de bulunduğu önemli şirketlerin bu markayı kurumsal düzeyde taşıyacak ilk firmalar olduğu açıklandı. Firmaların bunun karşılığında elektrik ihtiyaçlarının yüzde 25`ini rüzgar enerjisinden sağlaması gerekmekte.

 

Firmalar bu taahhütlerine doğrudan rüzgar enerjisi santrallerine sahip olarak, elektrik ihtiyaçlarının bir kısmını rüzgar enerjisi santrallerinden satın alım sözleşmeleri ile sağlayarak veya WindMade onaylı rüzgar enerjisi santrallerinin sertifikalarından satın alarak ulaşabilecekler.

 

Danimarkalı rüzgar türbini üreticisi Vestas`ın sponsorluğunda hayata geçirilen WindMade çalışmasını Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi ve WWF`de desteklemekte.

 

Markanın kullanımı şimdilik yalnızca kurumsal düzeyde şirketlere açık iken, yılın ikinci yarısında ise şirketlerin üreteceği ürün ve hizmetler içinde kullanılacak benzer bir çalışma başlatılacak.

 

Vestas`ın küresel pazarlama bölümü kıdemli başkan yardımcısı Morten Albæk ise toplantıda dünya çapında 31.000 kişinin katılımı ile düzenledikleri bir kamuoyu araştırmasında tüketicilerin yüzde 67`sinin ürünlerin üzerinde WindMade gibi bir marka olması halinde, fiyatı eş değerinden daha fazla olsa bile bu ürünü tercih edeceği sonucunun çıktığı bilgisini paylaştı.

 

Albæk bu markayı taşımak için gereken yüzde 25`lik oranın ise kolaylıkla ulaşılamayacak kadar yüksek ama birçok firmanın ulaşabileceği kadar düşük olduğunu da sözlerine ekledi.

www.yesilekonomi.com

24.11.2011

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR