Otomatik Yol Meteoroloji Gözlem Sensörleri (OYMGS). Erken Uyarı Sistemi...

 

Büyükşehir Belediyesi, bu yıl ilk defa İstanbul’un en kritik 25 noktasına Otomatik Yol Meteoroloji Gözlem Sensörleri kurarak buzlanmanın önüne geçiyor ve buzlanma nedeniyle meydana gelebilecek trafik kazalarını önlüyor. Kasım ayında devreye alınan “Erken Uyarı Sistemi” ile otomatik yol meteoroloji gözlem sensörlerinin asfalttaki buzlanmayı 3 saat önceden haber verdiğini söyledi.

 

Elektronik olarak hava ölçümü yapan sensörler uydu aracılığıyla verileri AKOM’a iletiyor ve burada yapılacak değerlendirmeyle yolların o anki durumu belirleniyor. Ardından ekipler sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda yönlendirilerek buzlanmanın önüne geçilecek gerekli tuzlama ya da solüsyon çalışması yapılıyor. Buzlanmanın nerelerde ve ne zaman başlayacağı önceden  belirleniyor. Bu sayede yollara atılan kimyasalların doğru zamanda ve yeterli miktarda kullanılması sağlanıyor. Yağmur, kar, don, buzlanma,  şiddetli rüzgâr ve sisli havalar önceden belirleniyor. Can ve mal kaybı minimuma indirilerek, erken ve doğru müdahale ile trafik güvenliği sağlanıyor.

 

İstanbul’un en çok buzlanma olan 25 noktasına yerleştirilen bu cihazların tuzlama çalışmalarını doğru bir şekilde yapmalarına yardımcı olacağını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, “Tuzlama çalışmalarının İstanbul a ciddi bir maliyeti vardı. Bu sistemin bize maliyeti 1 milyon dolar. Tuzlama çalışmalarının günlük maliyeti ise 500 bin YTL. Böylece biz 2-3 günde bu sistemi amorti ediyoruz. İşçilik, malzeme açısından çok doğru bir adım. Tüm kar yağan illere bu sistemi öneriyoruz. Bilgi ve deneyim paylaşımına hazırız” dedi.

 

Otomatik Yol Meteoroloji gözlem sensörleri yardımıyla;

 

- Buzlanmanın nerelerde ve ne zaman başlayacağı önceden  belirlenecek.

- Yollara atılan kimyasalların doğru zamanda ve yeterli miktarda kullanılması sağlanacak.

- Yağmur, kar, don, buzlanma,  şiddetli rüzgâr ve sisli havalar önceden belirlenecek; can ve mal kaybını minimuma indirmek için erken ve doğru müdahale ile trafik güvenliği sağlanacak.

 

YAPILACAK   ÖLÇÜMLER:

- Rüzgâr hızı

- Rüzgâr yönü

- Hava sıcaklığı

- Bağıl nem

- Hali hazır hava, yağış tipi yoğunluğu ve görüş mesafesi

- Yol yüzeyi sıcaklığı

- Yol yüzeyi üzerindeki sıvı tabakasının kalınlığı

- Yol yüzeyi üzerindeki buzlanma önleyici kimyasal miktarı

- Yol yüzeyi üzerindeki sıvı tabakasının donma sıcaklığı

- Yol yüzeyi durumu (Kuru, Islak veya Nemli)

- Yol üzerindeki buzun varlığı, oluşma tehlikesi ve tahmini donma süresi

 

Isı sensörlerinin bulunduğu bölgeler:

 

İLÇE & BULUNDUĞU YER

EYÜP HALİÇ KÖPRÜSÜ 

GOP  O–2 OTOYOLU

B.PAŞA   SAĞMALCILAR VİYADÜĞÜ

BAĞCILAR O–2 OTOYOLU MAHMUTBEY VİYADÜĞÜ

EMİNÖNÜ YENİKAPI HELİPORT

AVCILAR ISPARTAKULE VİYADÜĞÜ

B.ÇEKMECE D–100 HARAMİDERE,

D–100 B.ÇEKMECE S VİRAJLARI

BAKIRKÖY ATATÜRK HAVA LİMANI KAVŞAĞI

BEŞİKTAŞ BARBAROS BULVARI YILDIZ MEVKİ

SARIYER HACIOSMAN BAYIRI, ZEKARİYAKÖY YOLU

ŞİŞLİ LEVENT ZİNCİRLİKUYU KAVŞAĞI, İTÜ MASLAK

KÂĞITHANE AKOM

GOP ARNAVUTKÖY

SİLİVRİ SİLİVRİ TEM OTOYOLU KAVAKLI MEVKİ

SİLİVRİ TEM (E–80/0–2) OTOYOLU KOVADERESİ VİYADÜĞÜ

ÜMRANİYE ÜMRANİYE - TEM

ÜSKÜDAR LİBADİYE KÖPRÜLÜ KAVŞAĞI ÜZERİ - ÇAMLICA

TUZLA SERVET BAYRAMOĞLU VİYADÜĞÜ

PENDİK PENDİK

KARTAL SAMANDIRA TURNİKELER - UĞUR MUMCU KARTAL AYRIMI

KADIKÖY RIDVAN DEDEOĞLU VİYADÜĞÜ

BEYKOZ KAVACIK - BEYKOZ BAĞLANTI YOLU

ÜMRANİYE ALEMDAĞ

ŞİLE ŞİLE

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR