Çevreci marketing ...
Üreticiler ve tüketiciler tarafından çevreye duyarlığın önem kazandığı günümüzde Green Marketing, dünyanın ortaklaşa konuştuğu bir pazarlama olgusu olmuştur. Her bir sektör stratejisinin rengini yeşile çevirirken, karbon monoksit emilimi konusunda yapılacak çok şey olduğu da kaçınılmazdır.
Beşeriyetin pazarlama anlamındaki doğayla ilk ilişkisi ekolojik pazarlar sayesinde gelişme göstermiştir. Gerek yurtdışında gerekse ülkemizde çıkan global felaket olayları ülkeleri uyandırdı.
Çevreye duyarlı olan ürünlerin popülerlik kazanmasında tüketiciler büyük rol oynadı.
Tüketicilerin çevreye duyarlı ürün talepleri, üreticileri ve hizmet sağlayan firmaları harekete geçirmiş oldu. Özellikle imalat sanayisindeki çevreci yaklaşımların maliyetlerinin yüksek oluşu düşündürüyordu, bu konuda uğraş verenleri.
Maliyeti yüksek olduğundan fabrika bacalarına filtre takmayan, doğaya kirli atıklarını salan fabrikaların var olduğu yıllar çok uzak da değildir.
Yakın zamana kadar bu süregelmiştir. Değişen dünya gerçeklerine bugün ayak uydurmak ülkemiz için de kaçınılmaz olmuştur.
Geçmişte çevreye duyarlı olmayan üretim şekillere daha düşük maliyetleri olası kılıyordu. Hatta bu durum halen geçerlidir, diyebilirim.
Ancak çevreyi kirleterek üretilen ve de geri dönüşümü olmayan, doğaya zarar veren bir ürünü kime satabilirsiniz.
Üretici ve tüketicilerin çevreye bilinçlenmesi ve doğanın yankısına cevap verme çabaları devam ederken, ekonomi ilmi de yeni bir pazar e pazarlama çeşidi oluşturmaktadır.
Ürün kullanım sürecinde çevreye zarar vermeyecek ve maliyetleri düşürecek olanların seçilmesi önem kazanmıştır.
Sonra ürün kullanılması sonunda doğaya hiç zarar vermeden yok olacak ve geri dönüşüm tesisleri ile de tekrar kazanılacaktır. Doğa tüm insanlığın ortak değeridir. Her birimiz üretici ya da tüketiciden önce dünyalı olduğumuz için çevreye karşı bireysel olarak da sorumluluk taşımaktayız.
ticaretgazetesi.com
-.-