Ticari Araçlar Fuarı IAA 2010
Büyük ama çevreci
Almanya’nın Hannover kenti bugünlerde 63’üncü IAA Ticari Araçlar Fuarı’na ev sahipliği yapıyor. 30 Eylül’e kadar açık kalacak fuarda 40 ülkeden 1700 katılımcı yer alıyor. Dünyanın dört bir yanından üreticiler en son yeniliklerle donatılmış küçük taşıma araçları ve kamyonlarının sadece güzel ve büyük değil aynı zamanda çevre dostu olmasına da önem veriyor.
Rüzgâra karşı
Rüzgâr akımına uygun bir kamyon modelini, daha 1976 yılında Alman tasarımcı Luigi Colani geliştirmişti. Ancak model, başarılı olamadı. Bu tasarımdaki gerçekçi başlangıcı Renault, Radiance ile ya da MAN firması fotoğraftaki S konsept modeliyle hayata geçirdi. Bu modeller, aerodinamik yapıları nedeniyle yüzde 25 ile 30 daha az yakıt tüketiyor.
Hibrid araçlar revaçta
Dur-kalk ilerleyen büyükşehir trafiğinde aerodinamik yapıdaki araçların çok da getirisi olmuyor. Şehir içlerinde gelecekte hibrid ve elektrikli araçlar daha revaçta olacak. Eskiler, yerini yavaş da olsa düşük emisyonlu araçlara bıkarıyor.
Konteynırlar dolu
Dünyadaki ticaret hacmi yeniden büyüme kaydetti. Dünya Ticaret Örgütü’nün verilerine göre bu oran yüzde 13,5. Bu durum Hamburg Limanı’nda da hissediliyor. Hamburg Liman ve Lojistik Hizmetler AŞ, kriz yılı 2009’a kıyasla, 2010’da yüzde 10 oranında daha fazla emtia sevkiyatı bekliyor.
Mallar yola çıkıyor
Geçen yılki kriz özellikle hava taşımacılığını vurdu. Sektörde yüzde 30 lara varan ciro kayıpları yaşandı. 2010 yılıyla birlikte hava kargoculuğunda işler yine yoluna girdi. Fotoğrafta, Mecklenburg-Vorpommern eyaletine bağlı Parchim’deki havaalanında, metro vagonları Hindistan’a gönderilmek üzere uçağa yükleniyor.
Demiryolu taşımacılığı
Demiryolu taşımacılığı krizi tam olarak atlatamadı. Buna rağmen sevkiyat hacmi hissedilir derecede arttı. 2010’un ilk yarısında demiryoluyla 174 tonluk mal sevkiyatı yapıldı. Bu rakam, geçen yıla göre yüzde 18’lik bir artış anlamına geliyor.