Tekstilden kazandığını enerjiye yatırıyor, sırada inşaat da var

Hazır giyimin lider markası LC Waikiki, tekstilde kazandıklarını enerji, inşaat, tarım ve hayvancılık sektörlerinde değerlendirecek. Enerji projelerini geleceğin yatırımı olarak gören LC Waikiki nin büyük ortağı Şefik Dizdar, Çankırı ve Sivas ta iki hidroelektrik santrali inşa ettiklerini bildirdi. Rüzgâr ve güneş enerjisiyle de yakından ilgilenen holding, 100-150 milyon dolarlık yatırım yapacak.

 

Geleceğin stratejik sektörlerinden enerjiye Türkiye nin önde gelen holding ve gruplarından birbiri ardına yatırımlar yapılıyor. Küresel kriz döneminde yüzde 30 büyüyerek 1 milyar dolarlık ciroya ulaşan hazır giyim devi LC Waikiki, enerji, inşaat, tarım ve hayvancılık sektörlerine de yatırım yapmaya başladı. Bugüne kadar 13 milyon dolarlık yatırımla iki hidroelektrik santrali (HES) inşasını bitiren LC Waikiki, 8 milyon dolar kaynak ayırdığı üçüncüsünü de sürdürüyor. LC Waikiki nin büyük ortağı, Tema Holding Yönetim Kurulu üyesi ve Taha Holding Yönetim Kurulu Başkanı Şefik Dizdar, rüzgar ve güneş enerjisine yatırımın da gündemlerinde olduğunu, toplam yatırımın 100-150 milyon doları bulabileceğini kaydetti.

 

Gelecek planları ve yeni yatırım projeleri hakkında Zaman a açıklamalarda bulunan Şefik Dizdar, Türkiye de marka olarak önemli bir noktaya geldiklerini, bundan sonra tekstilde kazandıklarını enerji, inşaat, tarım ve hayvancılık sektöründe değerlendireceklerini söyledi. Önceliklerinin HES projeleri olduğunu açıklayan Dizdar, "İlk etapta Çankırı ve Sivas a iki adet tesis inşa ettik. Üçüncü santralin de inşası bitmek üzere. Ürettiğimiz enerjiyi hem devlete hem de özel sektöre satmaya başladık. Yeni tesis kurulması için de gerekli girişimlerimiz devam ediyor." dedi. Devletin HES ihalelerini de yakın takibe aldıklarını ifade eden işadamı, "Hangi bölge olursa olsun yatırıma açığız." şelinde konuştu. Enerji projelerini geleceğin yatırımı diye nitelendiren LC Waikiki nin patronu, rüzgar ve güneş enerjisi ihaleleri ile de yakından ilgilendiklerini bildirdi. Dizdar, bu alanda da yatırım şartlarının oluşması halinde 100-150 milyon doları gözden çıkaracaklarını açıkladı. Bunun yanında holding, çok amaçlı kullanılmak üzere Safranbolu ya bir de otel inşa edecek. "İnsan bildiği mesleği ve işi yapacak." diyerek de meslektaşlarına seslenen Dizdar, aksi halde birçok şirketin kötü badirelerle karşılaşabileceğinin altını çizdi.

 

2023 HEDEFİ AVRUPA DA İLK ÜÇ

Türkiye de özellikle tekstil sektöründe krizin artık sona erdiğini, şirketlerin satış ve ciro göstergelerinin de bunu doğruladığını söyledi. LC Waikiki olarak önceki yılı yüzde 30 büyüme ve 950 milyon dolar ciro ile kapattıklarını dile getiren işadamı, 2010 hedeflerinin ise bu rakamı ihracatla birlikte 1,3 milyar TL ye çıkarmak olduğunu aktardı. Türkiye genelinde yaklaşık 300 mağazaya ulaştıklarını anlatan Dizdar, 2011 de hem yurtiçi hem de yurtdışı büyümelerinin devam edeceğini vurguladı. Markanın yurtdışındaki hedef bölgeleri arasında Balkanlar, Kafkaslar, Orta Asya Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu yer alıyor. Dizdar istedikleri metrekareye uygun bir yer bulmaları halinde Yunanistan da da bir adet mağaza açabileceklerini ifade etti. Markanın kaliteden ödün vermediği için sektörde başarılı olduğuna vurgu yapan Dizdar, bugün gelinen noktanın ise beklentilerinin çok ötesinde olduğunu dile getirdi. Dizdar, tekstil ve hazır giyim bitti diyenlere de tepki göstererek, "İşini iyi yapanlara sektörde daha alınacak çok yol var." tavsiyesinde bulundu. Başarılı işadamı, "İnsanın yaşadığı bir yerde giyim ve gıda firmalarına her zaman ihtiyaç vardır." ifadelerini kullandı. Hedeflerini 2023 yılında Avrupa da sektörün ilk üç markasından biri olarak belirlediklerini kaydeden Dizdar, bunun için de gerekli altyapı çalışmalarına hız verdiklerini söyledi. Başarılı işadamı ayrıca bazı firmaların aksine bu ülkelerde kesinlikle bir marka satın almayı düşünmediklerini sözlerine ekledi.

www.zaman.com.tr / ekonomi / 28 Kasım 2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR