Satışları artan Nike, CO2 hedeflerine ulaşamadı
Nike, imalat ve ulaşım sürecinde yol açtığı karbon ayak izini azaltmak için yeni hedefler ve stratejiler belirledi.
Nike tarafından yayımlanan son sürdürülebilir raporuna göre, şirketin satışlarının artması ile birlikte, karbon emisyon oranı da geçen seneye kıyasla yüzde 17 artış gösterdi. Şirket, üretim süreçleri ve küresel tedarik zincirinin sürdürülebilirliği açısından çabalarını artıracağını kaydetti. Nike’tan yapılan açıklamada, 2008-2011 yılları arasında üretimde yüzde 20 artış gerçekleşmesine rağmen, anlaşmalı ayakkabı fabrikalarının CO2 emisyonlarının yüzde 6 oranında geri çekildiği kaydedildi. Şirketin Sürdürülebilirlik Raporu’nda, geçtiğimiz sene şirketin geliri yüzde 10 oranında artış kaydederken, CO2 emisyonu ve enerji tüketiminin önemli bir artış kaydettiğine yer veriliyor.
Şirketten yapılan açıklamada şu yorumlara yer verildi: “Ulaşımın neden olduğu emisyonları azaltmak için üç unsura ihtiyacımız var: Daha iyi planlama; daha etkili karbon ölçümleme araçları ve başlıca tedarikçilerimizin daha temiz araç ve yakıt benimsemesine destek vermek.”
BusinessGreen’e açıklamalarda bulunan Nike Sürdürülebilir İş ve İnovasyon Başkan Yardımcısı Hannah Jones, Nike’ın çevre performansını düzeltmek için daha net bir strateji belirleyeceğini kaydetti. Nike aynı zamanda emisyon azaltma hedefleri kapsamında yeni bir fabrika derecelendirme sistemi kullanmaya başlayan Nike, bu sisteme çevre performansı endeksini de ekledi.
www.geleceginenerjisi.com
08.05.2012