Alman hükümetinde elektrikli araçlara teşvik çatlağı

Elektrikli araç sektöründe iddialı hedefleri bulunan Almanya`da teşvik tartışması yapılıyor.

 

2020 yılında fosil yakıt kullanmayan 1 milyon otomobilin trafikte olması hedefinin belirlendiği Almanya`da bu hedefe nasıl ulaşılması gerektiği konusunda ise Alman hükümeti içinde fikir ayrılıkları yaşanıyor.

 

Dün ülkenin elektrikli araç sektörünün geleceğini konuşmak için Alman otomotiv endüstrisi temsilcileri ile bir araya gelen Şansölye Angela Merkel toplantı çıkışında konu hakkında açıklama yaptı.

 

Merkel yaptığı basın açıklamasında 1 milyon araçlık bu hedefe ulaşmanın kolay olmayacağını söylerken, otomotiv sektörü temsilcileri ile önlerinde 8 yıl varken bu hedeften vazgeçmenin hata olacağı konusunda görüş birliğine vardıklarını belirtti. Alman Başbakan bu hedefe ulaşmak için ise otomobil üreticileri, pil üreticileri, alt yükleniciler ve sektörün diğer üyeleri arasında işbirliği gerektiğinin altını çizdi. Angela Merkel ayrıca genel seçimlerin ardından, gelecek yasama döneminde elektrikli araç satın alacak tüketiciler için teşvik sağlanabileceğini de sözlerine ekledi.

 

Bununla birlikte ülkenin Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer ve Ekonomi Bakanı Philipp Rösler ayrı ayrı yaptıkları açıklamalarda ise elektrikli araç kullanımının teşvik edilmesine karşı olduklarını açıkça belirttiler.

 

Ulaştırma Bakanı Peter Ramsauer Bild gazetesine yaptığı açıklamada bu tarz uygulamaların ABD ve Fransa`da uygulandığını fakat herhangi bir sonuç alınamadığını iddia ederken, kendisinin bakanlık görevinin devam ettiği böyle bir şeyin olamayacağını ifade etti. Ülkenin Ekonomi Bakanı Philipp Rösler ise benzer şekilde inovasyon için tek gerekenin pazarın kendisinin ve rekabetin olduğunu söyledi.

 

Almanya`nın elektrikli ulaşım politikası koordinatörü Henning Kagermann ise Haziran ayında yaptığı bir açıklamada elektrikli araç kullanımının teşvik edilmediği takdirde 2020 yılı hedefinin ancak yarısına ulaşılabileceğini iddia etmişti. Kagermann toplantı çıkışında yaptığı açıklamada ise Fransa`nın benzer şekilde elektrikli araç kullanımına teşvik getirdiğini hatırlatırken, Almanya`nın böyle bir adım atmamasının Alman otomobil endüstrisi için hiç iyi bir başlangıç olmayacağını söyledi. Henning Kagermann bununla beraber bu alanda daha ileri bir seviyeye geçmeden bu konunun sorun olmayacağını kaydetti.

 

Alman hükümeti tarafından 2008 yılında, 2014`te ülkenin elektrikli araç pazarının hazır hale getirilmesi, 2017`de seri üretimlerin başlaması ve 2020`de trafikte 1 milyon fosil yakıt kullanmayan aracın olması hedefleri belirlenmişti. Alman hükümeti bu hedeflere 1 milyar avroluk Ar-Ge bütçesi ile destek olacağını açıklamış iken Alman otomobil üreticileri ise toplam 17 milyar avroluk yatırım ile 2014 yılında 15 ayrı elektrikli araç modelini piyasaya sürebileceklerini söylemişti.

 

2012 başı itibari ile 43 milyon otomobilin kayıtlı olduğu Almanya`da elektrikli araç sayısı 4,500`e ulaşmış iken yılın ilk 8 ayında ise 2,272 elektrikli araç trafiğe çıkmıştı.

www.yesilekonomi.com

02.10.2012

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR