Panasonic Türkiye, yeni alanlara yoğunlaşacak
Otoda eğlendirecek ‘güneş’le ısıtacak!
Şirket, otomotivcilere araç içi eğlence, gösterge, sensör ve navigasyon sistemleri temin edecek. İlk etapta Japon otomotiv şirketleriyle çalışılacak. Güneş enerjisi ve LED aydınlatma diğer öncelikli sektörler...
Panasonic Türkiye, yeni alanlara yoğunlaşarak tüketici elektroniğinin yanısıra kurumsal kanalda da iddialı olacak. Bu alanlardan ilki otomotiv sektörüne yönelik araç içi eğlence sistemleri, göstergeler, sensörler ve navigasyon gibi ürünlerin temini olacak. Türkiye’de ilk etapta Japon otomotiv şirketleriyle çalışılacak. Güneş enerjisi ve LED aydınlatma şirketin yoğunlaşacağı diğer iki sektör.
Panasonic Türkiye Genel Müdürü Ahmet Telatar, Panasonic’in televizyon ve diğer tüketici elektroniği ürünleri dışındaki iş kollarına ağırlık verme kararı aldıklarını söyledi. Tüketici elektroniğinde işlerin başarılı şekilde gittiğini kaydeden Telatar, şöyle devam etti:
Örnek ev yapacak
“Üreticilere parça tedarik etme planımız var. Türkiye bir üretim üssü. İlk odaklanacağımız sektör de otomotiv olacak. Panasonic; Honda, Toyota, Mercedes, Volkswagen gibi büyük markaların araç içi eğlence, ekran, gösterge, sensör ve navigasyon gibi sistemlerini temin ediyor. Türkiye’de de otomotiv güçlü bir sektör ve büyük fırsatlar gördüğümüz için bu alana giriyoruz.”
İlk etapta Japon otomotiv firmalarıyla çalışacaklarını kaydeden Telatar, şöyle devam etti: “İlgi alanlarımızdan biri de enerji. Sanyo birleşmesinden sonra solara da girdik. 2013 yılında fırsatları değerlendireceğiz. Çalışan örnek bir ev yapacağız. Güney panellerini kuracağız. Nisan veya Mayıs gibi bitireceğiz. Ardından tüm projelere teklif vereceğiz. Büyük oteller için projeler hazırlayacağız.”
Aydınlatacak!
LED aydınlatmaya da bu yıl start vereceklerini ifade eden Telatar, “Aydınlatmaya evde kullanılan ürünlerle başlayacağız. Bunun profesyonel tarafıyla da ilgileneceğiz. Oteller, havaalanları, sokak aydınlatmaları ciddi değişim geçiriyor. Bu 3 gruba konsantre olacağız” dedi.
Türkiye’de televizyon Avrupa’dan ucuz
GEÇEN yıl ilk kez LED ve LCD televizyonlarla tüketicinin karşısına çıktıklarını anlatan Ahmet Telatar, bu televizyonların satışlarda payının yüzde 70’i bulduğunu vurguladı. Televizyonda yüzde 10 büyüme kaydettiklerini belirten Telatar, “Televizyonda pazar payımız yüzde 3.5-4 civarında. Toplam pazar 2.5-3 milyon adet arasında değişiyor. Bu alanda yolumuza devam ediyoruz, daha gideceğimiz çok yol var. Agresif davranmıyoruz” dedi. Türkiye’de zincir marketlerin rekabeti yüzünden televizyon fiyatları Avrupa’dan daha ucuz hale geldi. Sürekli fiyat indiriyorlar. Şu anda televizyon işi yapan kimse para kazanmıyor” diye konuştu.
http://haber.gazetevatan.com / teknoloji
24 Mart 2013