Mercedes yılda 1.4 milyar Euro yatırımla elektrik akımına kapıldı …
Frankfurt Otomobil Fuarı ile natif yakıtlı otomobillerin üretimine start verecek olan Mercedes, çevreci model sayısını 18’den 76’ya çıkarmayı hedefliyor. İki yıl içinde elektrikli otomobil satışlarının büyük artış göstereceğini belirten Mercedes-Benz Strateji Direktörü Dr. Claus Ehlers Ehlers, karbondioksit salınımı tamamen yasaklanana kadar benzinli otomobillerin egemenliğinin devam edeceğini söyledi.
AVRUPA Birliği’nin belirlediği karbondioksit salınımı kuralları çerçevesinde daha çevreci ve daha ekonomik otomobiller geliştirmeye çalışan Avrupalı üreticiler, 2 yıl içinde hibrid, elektrikli ve hidrojenli modellerini yollara çıkaracaklar. Lüks imajına rağmen çevreci motorlar geliştirme konusunda ciddi adımlar atan üreticiler arasında yer alan Mercedes de BlueTEC ve BlueEFFICIENCY modelleri ile bu ’geçiş dönemine’ hazırlanıyor. Ar-Ge’ye yılda 1.4 milyar Euro yatırım yapan Mercedes, 2010 yılından itibaren çevreci imzalı model sayısını 18’den 76’ya çıkarmayı hedefliyor.
Mercedes’in 2010 yılından itibaren yollara çıkaracağı hibrid, elektrikli ve hidrojenli otomobillerin test sürüş organizasyonunda konuşan Mercedes Strateji Direktörü Dr. Claus Ehlers, son iki yılda çok yol kat ettiklerini, 2007 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergiledikleri ’0’ emisyonlu aracın bunun en büyük habercisi olduğunu söyledi. Çevreci modellerin temelinin 1908 yılındaki elektrikli itfaye aracına dayandığını belirten Ehlers, "Yaptığımız araştırmalar, önümüzdeki iki yıl içinde yeni otomobil alacak olan potansiyel müşterilerin, hibrid otomobilleri tercih edeceğini gösteriyor" dedi. İki yıl içinde elektrikli otomobil satışlarının büyük artış göstereceğini belirten Ehlers, henüz teknolojik gelişmenin tamamlanmamış olması nedeniyle hibrid otomobillerin pahalı olmasının normal olduğunu dile getirdi. Ehlers, kısa süre sonra hibrid otomobil fiyatlarının düşmeye başlayacağını da söyledi. Şehir şartları bu şekilde olduğu sürece insanların, hibrid otomobilleri daha pahalı olmalarına rağmen tercih edeceklerini söyleyen Ehlers, bu yılki Frankfurt Otomobil Fuarı’da Mercedes’in seri üretime hazır elektrikli ve natif yakıtlı modellerini sergileyeceğini ifade etti.
TESLA’DAN DESTEK ALIYOR
Kişisel ulaşımda çevrecilik için mücadele ettiklerini ve elektrikli otomobil üretmenin en öncelikli amaç olduğunu söyleyen Claus Ehlers, "Müşterilerimizin beklentisi çok fazla. Elektrikli otomobil konusunda Amerikan Tesla ile bir ortaklıklığımız var. Bu birliktelik sayesinde daha çabuk elektrikli araç üretebileceğiz" dedi. Ehlers sözlerini şöyle sürdürdü, "Mercedes’in Tesla ile olan ortaklığı sırasında farklı özelliklere sahip 230 Lityum pilin patentini aldık. Birkaç aylık bir ortaklık olmasına rağmen Tesla bize çok yardımcı oldu. Onlar bize elektrik motoru hakkında tecrübelerini aktarırken biz de onlara otomobil üretimi konusunda yardımcı oluyoruz."
2010’DA YOLLARDA
2007 yılından beri 1000 adet elektrikli smart’ı Londra’da halkın hizmetine sunarak test ettiklerini söyleyen Claus Ehlers, bu sayede müşteri davranışlarını öğrendiklerini ifade etti. Önümüzdeki yıl Mercedes markası altında elektrikli otomobilin yollara çıkmış olacağını söyleyen Ehlers, "Fiyatların rekabetçi olması da bu pazarda çok önemli. Bu teknoloji daha sonra ticari araçlara da aktarılacak" dedi. Hibrid ve elektrikli otomobillerden sonra hidrojen dolum ve pil şarj istasyonlarının bu trendi takip edeceğine dikkat çeken Ehlers, "Karbondioksit salınımı yasaklanana kadar benzinli otomobillerin egemenliğinin devam edecek. Bu nedenle elektrikli otomobil kadar çevreci benzinli motorlar geliştirmeye çalışıyoruz. " dedi. Ehlers, elektrikli modellerin Avrupa’da satışa sunulduktan kısa bir süre sonra Türkiye’de de satışa sunulacağının müjdesini verdi.
Elektro Smart lunaparktaki çarpışan otolar gibi
Mercedes’in gelecek nesil natif yakıtlı araçları arasında en dikkat çekici model olan BlueZERO konseptini de Stuttgart’da düzenlenen organizasyonda test ettik. İster elektrikli, ister hem elektrik hem hidrojen isterse de elektrik-hidrojen ve benzin kombinasyonu sunan motorlarla tercih edilebilecek olan BlueZERO konsepti, Alman üreticinin gelecek nesil B Serisi hakkında fikir veren bir tasarıma sahip. Konsept versiyonunda bile seri üretime yakın kullanım özellikleri sergileyen araç 600 kilometreye yakın bir menzil sunuyor. Güneş panelleri ile kaplanan tavan ürettiği elektriği enerjisini klima ve aydınlatma sistemleri için kullanılmasını sağlıyor. Tesla ile yeni versiyonu geliştirilen elektrikli Smart da lunaparklardaki çarpışan otomobillere benzer bir kullanım hissine sahip. Şirin tasarımı ile tam bir şehir otomobili olan smart, elektrikli motoru ile adate büyükler için akülü otomobil halini almış. Oldukça yüksek torka sahip olan elektrikli Smart’ın seri üretimine önümüzdeki yıl başlanacak.
hurriyet.com.tr / otoyasam / Frankfurt
29.07.2009
-.-