Elektrikli Fluence dünya gündemine oturacak.

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Renault Mais A.Ş. Türkiye Satış Müdürü Merih Tüzün ile “Mersin 4. Otomobil, Ticari Araçlar Fuarı”nda (MOF) düzenlediği basın toplantısında, Renault un geçen yıldan itibaren büyük bir değişim yaşadığını söyledi.

 

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Türkiye nin amiral gemisi olan Renault Fluence önümüzdeki yıldan itibaren elektrikli otomobil olarak dünya gündemine geliyor” dedi.

 

Fuardaki otomobillerin hemen hepsinin geçen yıl pazarda satışa sunulduğunu ifade eden Aybar, “Megan Hatchback ve Coupe ile başlayan değişim, Laguna Coupe, arkasından Fluence, Grand Scenic, Megan Sport Tourer ve bir süre önce lanse ettiğimiz Koleos ile birlikte ürün çeşidimiz büyük bir zenginliğe kavuştu. Geçen yıldan beri başlattığımız değişim ürünlerimizin yeni hali ile huzurlarınıza getirmekten mutluluk duyuyoruz” diye konuştu.

 

Değişimin her zaman olağan olduğunu, değişim olmazsa hayatın gelişmeyeceğini vurgulayan Aybar, şöyle konuştu :

 

“Ancak önemli olan ihtiyaçların belirlendiği anda, insanların yeni arayışlar içinde olduğu anda o değişimin öncüsü olmaktır. Bu anlamda Renault değişimi gündeme getirdi. 15 yıldır süregelen bir çabamız var. Özellikle geleceği çok daha temiz, çok daha kirlenmemiş bir dünyayı insanlara bırakmak için elimizde olan imkanları seferber ederken, minimum karbondioksit salınımını önemsediğimizi gösterdik. Böylece daha az kirliliği hedefledik. Bu şu anda artık tek başına yeterli değil. Çünkü başka aşamaları da başarmamız lazım. O anlamda Renault büyük bir adım attı ve artık dünyada geleceğin elektrikli otomobillerle şekilleneceğini lanse etti. Bu anlamda Drive The Change (otomobili değiştiriyoruz, hayatı değiştiriyoruz) adıyla yeni bir slogan ortaya attı.”

 

Türkiye nin amiral gemisi ve kendilerinin gururu olan Renault Fluence in önümüzdeki yıl elektrikli araç olarak dünya gündemine geleceğine işaret eden Aybar, “Hepimiz bunun büyük heyecanı içindeyiz. Elektrikli araçlar sıfır karbondioksit salıyor. Biz hayatı değiştirirken otomobilleri de değiştirip, dünyayı otomobillere değil, otomobilleri dünyaya uyumlu hale getirmeye öncülük ediyoruz. Bunu yaparken de, diyoruz ki herkes elektrikli otomobil üretebilir, ama bunu herkes için yapmayı iddia ederek ortaya çıkmak bir öncülüktür. Renault olarak bu öncülüğü paylaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Artık dünyayı hiç kirletmeyen bir elektrikli otomobille dolaşabilmenin verdiği büyük farklılık, ayrıcalık olacak” dedi.

 

Elektrikli otomobil ile ilgili çalışmalar yürütülürken, alt yapının tamamlanması ve şarj istasyonlarının oluşturulması gerektiğini altını çizen Aybar, bunun örneklerinin Avrupa da ortaya çıkmaya başladığını ifade etti.

 

Türkiye nin de mutlaka bu araçların iç pazarda satılabilir bir alt yapıya kavuşturulması gerektiğini vurgulayan Aybar, şöyle devam etti :

 

“Yoksa dünyanın bu en yeni teknolojisinin Türkiye de sürekliliğini sağlamak mümkün olmaz. Bu devletin katkıları olmadan olmaz. Girişimlerimiz devam ediyor. Umuyoruz ki bu yıl bitmeden bunun sürdürülen çalışmaların meyvelerini alırız. Araç önümüzdeki yıl lanse edileceği için şu anda vaktimiz var. Ama, zaman kaybetmemek çok hızlı davranmak lazım. Yapılması gereken yasal düzenlemeler var, alt yapı çalışmalarına ihtiyaç var. Devletin bu konuya yaklaşımı olumlu, konsensüs var ama artık fiiliyata eyleme geçmenin zamanı.”

 

Elektrikli araçların kullanımında çok büyük ekonomik katkı sağlanacağına dikkati çeken Aybar, “Mesela bir otomobil 100 kilometrelik yolda aşağı yukarı 5 litre yakıt yakıyor. Bu 16-18 lira arasında değişiyor. Aynı mesafede tükettiğiniz elektrik, bugün uygulanan fiyatla 3 liranın altında olacak” diye konuştu. www.hurriyet.com.tr / ekonomi / 05.05.2010

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR