ÜRÜNLER
HABERLER
Site içi arama:
Yeniliklerden haberdar olmak için lütfen kaydolun.
Email:
Ekle   Çıkar  

 

LİTYUM İYON PİLLERE ALTERNATİF GELİYOR!

LİTYUM İYON PİLLERİN YERİNE DAHA GÜVENLİ, DAHA ÇOK ENERJİ DEPOLAYAN VE DAHA UZUN ÖMÜRLÜ YENİ BİR PİL GELİŞTİRİLDİ. YARDIMCI OLAN KİŞİ İSE JOHN B. GOODENOUGH.

 

Lityum iyon pillerinin geliştirilmesinde çok büyük bir role sahip olan 94 yaşındaki John B. Goodenough, batarya teknolojisinin geliştirilmesi üzerindeki çalışmalarından henüz emekli olmadı gibi görünüyor. Teksas Üniversitesi’nde profesör olarak eğitmenlik hayatına devam eden Goodenough, lityum iyon pillere göre daha iyi bir ALTERNATİF pil teknolojisi geliştirdi.

 

ÜÇ KAT DAHA FAZLA ENERJİ DEPOLUYOR

Goodenough, Cockrell Okulu Araştırmacı Akademisyeni Maria Helena Braga ve ekibi, lityum iyondan daha güvenilir olan düşük maliyetli bir batarya üretti. Bu pil, günümüzün lityum iyon pilleri ile kıyaslandığı zaman, 3 kata kadar daha fazla enerji yoğunluğuna sahip.

 

Bu yeni bataryayı kapasiteye bağlı olarak çok daha hızlı şarj edebileceksiniz (saatler yerine dakikalar içerisinde doluluk oranı vadeden bir şarj süresinden bahsediliyor). Yeni teknoloji, aynı zamanda daha fazla şarj ve deşarj döngüsüne sahip. Bu da elektrik motorlu araçlarda daha fazla batarya ömrü ve buna istinaden daha yüksek yol menzilleri ile karşılaşabileceğimiz anlamına geliyor.

 

CAM ELEKTROLİTLER KULLANILIYOR

Ekibin yeni ürettiği teknolojide lityum iyon pillerdeki likit elektrolit yerine cam elektrolitler kullanılıyor. Katı cam kullanıldığı zaman elektrolitlerde oluşan lityum parçaları gibi dendritler (”metal kıl”) oluşmaz. Dentrit ya da ”metal kıl” olarak adlandırabileceğimiz bu yapılar, bataryayı çok hızlı şarj ettiğimiz zaman oluşabilen (mekanik bir aletlerde lehim noktalarında da meydana gelebilir) çok ince bir formdur ve cihazların bozulmalarında büyük bir rolü olduğu düşünülmektedir. Bu bataryada Dentrit’e yol açabilecek bir yapı olmadığı için, arıza ya da patlama gibi ihtimallerin ortadan kalktığı belirtiliyor.

 

Ayrıca cam elektrolitler, bataryanın sıfır derecenin altındaki (-20 dereceye kadar ya da -4 Fahrenheit’e kadar) hava şartlarında da çalışmasını mümkün kılacak. Nitekim böyle bir değişiklik, gelecekte üretilebilecek bataryaların doğa dostu olabileceği ve günlük hayatımızda kullandığımız bataryaların yerini alabileceği ihtimalini doğuruyor. Fakat şimdilik Goodenough ve ekibi, geliştirilen bu yeni batarya teknolojisini, elektrikli taşıtlarda ve enerji depolama aygıtlarında test edebilecek batarya üreticileri ile ortak çalışmanın yollarını arıyor.

www.teknolojibulteni.tv

06.03.2017

 

BU BÖLÜMDEKİ DİĞER BAZI BAŞLIKLAR